Основи геології (факультет агрономії, скорочений термін навчання)
Кафедра агрохімії і ґрунтознавства
Факультет агрономії
Викладач: Мартинюк А. Т
Метою навчальної дисципліни « Основи геології» є формування у студентів системи знань про мінеральну частину ґрунтів і речовинного складу верхнього шару літосфери – земної кори. Розуміння, що матеріальною основою колообігу неорганічних елементів в біосфері виступають мінерали і гірські породи.
Завданням дисципліни є ознайомлення студентів з будовою планети Земля, а також вивчення її хімічного і мінералогічного складу та одержання загальних уявлень про геологічні процеси, які протікають в надрах Землі та на її поверхні.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути таких компетентностей :
– інтегральна: здатність розв’язувати фахові задачі та практичні проблеми міждисциплінарного характеру, що виникають у процесі професійної діяльності в галузі агрономії або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій, положень і методів з основ геології
– загальні:
1) здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку Всесвіту, його місця у загальній системі знань про Землю, її біосферу і суспільство та у розвитку суспільства;
2) здатність до абстрактного мислення, пошуку, опрацювання, аналізу та синтезу інформації;
3) здатність використовувати інформаційні технології;
4) здатність застосовувати набуті знання у практичній діяльності;
5) прагнення до збереження природного навколишнього середовища та забезпечення сталого розвитку суспільства.
– програмні:
1) розуміння особливостей і термінології основ геології;
2) розуміння основних характеристик, процесів, історії і складу Землі як природної екосистеми;
3) здатність аналізувати речовинний склад, будову та еволюцію земної кори;
4) здатність інтегрувати польові та лабораторні геологічні спостереження з теорією послідовності : від спостереження до розпізнання, синтезу і моделювання;
5) здатність самостійно визначати мінерали та гірські породи в лабораторних умовах, описувати, аналізувати і звітувати про результати;
6) здатність використовувати геологічні знання для вивчення мінералогічного і петрографічного складу ґрунтів з метою збереження й підвищення їх родючості.
Програмні результати навчання:
1) володіти методами спостереження та опису геологічних процесів, класифікації мінералів і гірських порід за їх діагностичними ознаками, поширенням та використанням;
2) знати первинні й вторинні мінерали, що входять до складу ґрунтоутворювальних порід і ґрунту та їх значення у живленні рослин;
3) знати високодисперсні глинисті мінерали з якими тісно пов’язані такі важливі фізико-хімічні властивості ґрунту, як : набухання, липкість, зв’язність, гідрофільність, реакція ґрунтового розчину, гранулометричний склад;
4) знати природні поклади корисних копалин агрономічних руд в Україні та світі, які використовуються для виробництва добрив, та їх значення в збереженні й підвищенні родючості ґрунтів;
5) запобігати забрудненню навколишнього середовища та деградації ґрунтів.